Igen.

Om jag måste klampa omkring ensam
Igen, i mörkret
Blind och vilsen
Så ska jag göra det.
Om det är det som krävs
För att få det här så kallade livet
Att funka, att vara bra för mig image68
Så är det det jag skall göra

Jag klarade det en gång
Nu flera år sen
Känns som decennier
Men det var inte så länge sen
Med hela världen emot mig klarade jag mig
Jag byggde upp detta jag har nu
Helt själv, utan någons hjälp

Jag hatade det
Mörkret, tystnaden
Alla ögon som pekade ut Mig
Mig.
Jag, jag var oskyldig.
Stackars människor tänkte jag
Ni ska då få se!

Ska jag behöva släppa allt
Och bygga om det på nytt
Då är det det som skall ske
För att få dessa idioter att se
Jag misslyckas inte, jag gör inte fel
Fel görs mot mig.

Lilla mig som måste bära det här själv.
Helt ensam i mörkret.

Det som skrivits

Om du har något smart att säga skriv här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din Email: (bara jag får se)

Har du en egen blogg?

Vad har du att säga?

Trackback
RSS 2.0