SL sänker priserna!

Ja, tänk er dom rubrikerna! Nä, jag vet, det är svårt...

Ännu en rolig dag med SL; Jag, lika glad som vanligt, på väg till jobbet, pratar med min hemliga kärlek i telefon och diskuterar faktiskt den senaste prishöjningen, bla. Jag stiger av tåget, upp för rulltrappan för att ta mig ut och börja gå den underbara blåsiga vägen till jobbet mitt, men ack se där... Där står ca 10 kontrollanter och kollar korten på dom utpasserande! Nämeeen ännu en lysande ide!
Låt oss ställa ut ett par hundra vakter och slösa lite mer pengar på att betala dom för att försöka skrämma upp våra ressenärer, varför inte? Vi ska ju ändå höja priserna nu.
Om någon läste Metro idag så stod det just om att kostnaden för sådant här är 40 000 000 kr om året! Vilket jääävla skämt, alltså helt seriöst hur dum måste man vara för att inte se sambandet?!


Måste ge dom kredd för konstutställningen ;)

Nej, ni har väl fattat vad jag menar, och håller ni inte med så kan ni ju dra åt ni vet var och skänka en slant åt SL på vägen dit också! Så kanske dom slutar lura oss andra...


Alltså, jag kan säga mycket om mycket, men Bush måste vara den som får mig att glömma alla ord, "Självständigheten ger fred åt Balkan"...
Ah, men jo, så kan man väl kanske också säga...

Det som skrivits

Om du har något smart att säga skriv här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din Email: (bara jag får se)

Har du en egen blogg?

Vad har du att säga?

Trackback
RSS 2.0