Home Sweet Home

Känns som om jag varit bortrest typ, jobbat en hel del och varit hos mamma hela helgen, heelt underbar helg! Jag längtade sönder mig till måndagen, var så taggad även fast jag var nästan 100 på att dom skulle visa Tysklands match på storskärmen! Vaknar av att pappa sätter på TVn och Srce Vatreno strömmar in... Allt rök när jag äntligen fick tag på dom på TV4... aja! Både Kroatien och Holland går från Gruppspelet med 9 poäng! Sweet! Och ikväll gäller det för Svärje att ta 3 poäng! Ska bli riktiiigt roligt!
Min röst är redan knas efter tidigare matcher så efter ikväll blir det nog inte något bättre, haha! Sen så Italien... Italien.. dom lyckas alltid slingra sig förbii, dom jävlarna... alltså jo, jag älskar Italiensk fotboll, men gaaahh jag har haft svårt för landslaget sen VM... hade hellre sett Henry eller Mutu och gänget i Kvarten... fan!
Ja så imorgon börjar kvartsfinalerna, helt sick vad snabbt det har gått! Woah! Men nu får jag längta till fredag helhjärtat och inte vara orolig för att dom visar någon annan "viktigare" match hahaha!!

Jag satt och läste lite bloggar igår kväll också, dom flesta skriver så klart om EM eller allmänt om fotboll eller så skrivs det om Zlatan och hans knä... Stackars kille alltså! Han måste vara otroligt stark som står ut med allt och alla! Riktigt grym! Jag hade flippat för länge sen.. på medierna.. på Lagerbäck... ahh!
Ja, juste, många spekulerar kring Zlatans religion och nationalitet, alla vill ha patent på honom! WTH? Låt han vara, spelar det någon roll om eller vad han tror på? Han spelar ju ändå lika bra för det... Jag är så äckligt trött på detta, då folk blandar religion och politik i sporten. Jag storvägrar! Alltid gjort det, kommer alltid göra det! Skrattretande som vanligt är ju dessa som inte hejar på ett lag utan hejar MOT ett annat... Alltid lika roligt! När det gäller Turkiet ska jag inte säga att dom är dåliga, men deras fotboll har aldrig intresserat mig.

Trött på detta eviga tjatande om att turkarna är mina bröder... Jag har EN BROR och han är då inte turk! Bara för att min farfars farfars farfars farfars... far kanske var turk så gör det inte mig till turk!!! Då skulle jag hellre kunna gå ännu längre tillbaka till då det var Illyrien...

Hata gärna mig, för att jag hejar på Kroatien, för att jag älskar Kroatien! Jag kommer ändå inte sluta göra det för det...


Annat roligt är ju att vi kunnat bekräfta att det är Jupiter vi sett... hur grymt som helst! :D Wiieee! Och så har jag fått ännu en födelsedagspresent i förväg! SÅÅ FIIIN! En Kodak Kamera, SVART!! Heeeett!! Taaack brooor!! <3

Det som skrivits
Postat av: ACPA

Hade du hållt på Serbien om dom varit med i mästerskapet?

2008-06-18 @ 17:01:28
URL: http://acpa.webblogg.se/
Postat av: Melina

hihi pa pepa kolon P :P hahahaha... cinimi se da je exakt isti kao sto sam ja ovdje pupila :P evo ja da ti se javiiim, saknaaam!!!

2008-06-18 @ 19:17:11
Postat av: Sanela

spelar ingen roll vad zlatan är, han är grym any way ;D

2008-06-19 @ 21:39:46
URL: http://sanelaaa.blogg.se/
Postat av: Nacho

InsAllah yengi Turkiye!

2008-06-20 @ 15:32:29
URL: http://nucho.blogg.se/

Om du har något smart att säga skriv här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din Email: (bara jag får se)

Har du en egen blogg?

Vad har du att säga?

Trackback
RSS 2.0