Säg bara inte att han är Kroat?

Jag sitter och pratar med en bekant och den här bekanta då undrar hur det går med saker och ting.. om jag har träffat någon kille och så... Som folk brukar göra liksom.
Ja, säger jag.. för att inte ljuga, haha. "Oh, säg bara inte att han är kroat?!" Får jag till svar, inte "vad roligt", eller "berätta om honom"... Nej, jag ska inte säga att han är kroat, men om jag säger att han är serb? Gör det saken bättre, eller värre kanske? Så komiska människor är! Jag ska jämt få förklara mig, förklara varför jag tycker om kroater... Och grejen är att det är så himla enkelt, jag generaliserar inte. Jag ser dom inte som kroater utan som människor. Nej precis, anledningen till att detta är en stor grej är för att ni inte tycker om dom och inte förstår att jag kan göra det. Annars skulle det aldrig ifrågasättas och det skulle aldrig vara en så stor grej.

Fan alltså... att man ens orkar.
Nu har jag iaf bestämt mig för att begravas med mitt fina armband, bara FÖR ATT liksom! Och tills dess tänker jag fortsätta bära det med stolthet.

Croatio iz duše te ljubin.

Det som skrivits
Postat av: Anonym

Jag håller med att det är svårt att "ogilla" deras (kroaters) karktärer och som människa, det kan man inte komma ifrån. Oni imaju, kako da kazem.. "dobru kulturu" lr hur man ska säga.. :P Al sto se tice kao momak, big NO. Ne samo zbog toga sto smo jednom ratovali, nego i zbog vjere.. Men alla gör som de vill (: Beundrar dig iaf för att du vågar stå för det du tkr! ;)

2008-10-13 @ 22:03:48
Postat av: Lipo li je HRVAT biti, majko hvala ti.

Croatia iz duse te ljubin? Daj mala ne seri du är inte kroat, ditt kött och blod är inte kroatisk och vi är absolut inte ditt folk! Pravis budalu sama od sebe. Det är fint att du inte är uppfostrad att hata och att du inte är nationalistisk som 90% av alla "balkanbloggare" men älska inte ett land och ett folk som inte älskar dig tillbaka! Ti se kao osicas doma kod nas u Hrvatskoj al ipak nemoj jer to stvarno nisi! Daj molin te ni srbi sto imaju koljena 500 godina unazad u Hrvatskoj se vise ne osicaju doma a ti iz bosne kao to radis. I samo ti dalje nosi sahovnicu i slusaj Thompsona kako piva o nasoj vjeri i o nasem narodu. Bas tako, zivjeli mi HRVATI. Mi ne zelimo tude, prokleto je! A ti jadnice kad jednom ostaris skuzices da tribas drzat se roda svog a ne drugog.



I od Majke i od Boga sin sam roda Hrvatskoga

Majka mi je zivot dala Hrvatskom me sinom zvala

Ucila me moja mati da smo braca svi Hrvati

Trobojnica naseg roda, to je vijera i sloboda

Za mene je barjak pravi, samo crven, bijel i plavi ...

2008-10-16 @ 16:39:13
Postat av: ''Gdje god da te zivot nosi, uvjek moras znati tko si''

Står det någonstans att hon är kroat? NEJ!



Nije napisala att hon ÄR kroat och att det är hennes kött och blod! Hon vet nog vem hon är och VAD hon är..

MEN man kan ändå älska och respektera andra människor än bara ''sina egna''..jag tror hon mer ville få det sagt =)

2008-10-18 @ 01:00:58
Postat av: Edita

Oj hej jag har noll information och jag uttalar mig om något jag inte vet något om... Kul att en kroat tar illa upp, det var något nytt :)



Za tvoju informaciju (jeste da to nije tvoja stvar gdje se ja osjecam "doma") moj dom je u Banja Luci, tj u Bosni i Hercegovini, mojoj JEDINOJ DOMOVINI.

2008-10-18 @ 13:27:39
URL: http://diitah.blogg.se/
Postat av: Anonym

BRA EDITA!!! ;D

2008-10-18 @ 16:45:39
Postat av: oMG

Postat av: Lipo li je HRVAT biti, majko hvala ti. ====== PATETISK

Edita, mkt bra :)) hihi

2008-10-19 @ 17:36:41
Postat av: Melina

Ej dalmatinac, jeli "vira" ili "vjera"? kako to da je citavi komentar napisan na tk. dalmatinskom i onda odjednom "vjera"? ren kuriosa!

2008-10-20 @ 22:21:36
Postat av: En som vet, en som kan

Tråkigt att se att du é såååå vilsen. Hoppas du hittar ut ur dimman. Eller förresten, neka te tu gdje jesi, izgubljena u svojoj (ne)svjesti...

2008-11-10 @ 09:48:35

Om du har något smart att säga skriv här:

Vem är du?:
Kom ihåg mig?

Din Email: (bara jag får se)

Har du en egen blogg?

Vad har du att säga?

Trackback
RSS 2.0